Po problémech s výrobou se společnost Tesla nyní potýká s pomalým doručováním hotových vozů ke svým zákazníkům. Jedna z nich si na sociální síti Twitter postěžovala, že automobilka několikrát posunula termín dodání jejího vozidla.

Šéf Tesly Elon Muska na to reagoval omluvou a uvedl, že firma přešla z výrobního pekla do pekla doručovací logistiky. To je podle něj lépe zvládnutelné a problémy by se měly brzo vyřešit.

Tesla čelila velkým potížím při nájezdu výroby svého sedanu Model 3, který má být dostupnější pro širší zákaznický trh. Díky němu se ztrátová, ale ambiciózní firma chce dostat do pozitivních čísel. V továrně Tesly ve Fremontu nefungovala některá technologicky náročnější zařízení, chyběly montážní díly, takže auta čekala na finální úpravy na parkovišti, a z výrobních linek tak sjížděly místo tisíců jen stovky vozů.

Výrobu se ale podařilo oživit a Tesla dosáhla letos v srpnu výrazného úspěchu, když prodej elektromobilů Model 3 například překonal v USA všechny modely osobních vozů značky BMW. Podle předběžných odhadů Tesla prodala v USA 17 800 těchto vozů, což je historicky nejvyšší hodnota v prodeji elektromobilů. Celkově se letos tohoto modelu prodalo v USA přes 55 tisíc. Kvůli tomu se ale logistické potíže nyní firmy přelily do finální části dodavatelského řetězce.

Související