Plány na vybudování okruhu pro testování vozů bez řidiče zatím v Česku představovaly jen soukromé společnosti. Nyní se do hry zapojuje také stát. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) hodlá do konce roku vyzvat firmy, které by měly o stavbu státního testovacího okruhu neboli polygonu zájem, k podání nabídek.

"Směřujeme k tomu, momentálně dokončujeme zadávací dokumentaci na státní polygon," říká mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Kromě samořídících vozů by se na okruhu testoval například i přenos dat či určování polohy, které jsou pro pohyb aut bez řidiče nezbytné.

Současná světová nabídka testovacích okruhů poptávce firem nestačí. "Zájem o jejich využití je velmi vysoký, využívají je jak výrobci automobilů, tak dodavatelé jednotlivých technologií. Běžná čekací doba se pohybuje v řádu měsíců," tvrdí mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek. Mladoboleslavská automobilka proto využívá také vlastní testovací dráhy, které patří koncernu Volkswagen. I zde však musí zkoušky plánovat dlouho dopředu. Firma by proto uvítala, kdyby v tuzemsku vyrostly další polygony. 

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V článku se dále dočtete:
  • Proč je Česko pro testování samořiditelných aut vhodné?
  • Co by to zemi přineslo?
  • Jaké další polygony v Česku vznikají?
  • Jaká místa v Česku jsou pro vybudování polygonu vhodná?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se