Tuzemské zdravotnictví je stále na vysoké úrovni, nikoliv ale co se týče sdílení dat a komunikace s pacientem. Největším problémem je, že pacient není součástí systému a nemá rozhodovací roli. "Zdravotnictví pro všechny zadarmo a neomezené je sice krásná myšlenka, ale těžce proveditelná," říká Vladimír Přikryl, generální ředitel společnosti CGM Česká republika, která se zabývá inovacemi v medicíně.

Systém podle Přikryla není nastaven tak, aby se inovace do našeho zdravotnictví dostávaly lehce. "Pokud si například lékař píše s pacientem přes on-line chat, nemůže si to vykázat jako službu pacientovi. Stát tak nepodporuje to, aby se lékař mohl on-line věnovat nemocnému celý den. Doktor z toho nic nemá, jen další starost navíc," dodává. Potřeba je prý podpořit zejména ambulantní sféru, jelikož je nejvíce v kontaktu s koncovým klientem. Pro pacienta je důležité, aby mohl se svým lékařem komunikovat rychle a efektivně, aby se mohl objednat přes internet nebo mu byly dodány léky až domů.

Jak důležitou roli hrají v inovacích pojišťovny?

Stát se musí zodpovědně rozhodnout. Mají zdravotní pojišťovny "jen" proplácet péči o pacienta, nebo mají být jakýmsi garantem rozvoje péče směrem k modernizaci, elektronizaci, inovacím? Za mě a naši společnost je jedinou správnou ta druhá cesta, cesta inovací a zlepšování péče o pacienta.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • * Paywall po 1. otázce - po slovech "péče o pacienta"
  • Dále se dočtete:
  • - v čem může podle Vladimíra Přikryla z firmy CGM digitalizace pomoci k lepšímu zdravotnictví.
  • - že v budoucnu budeme podle Přikryla i doma pod lékařským dohledem a k lékaři budeme chodit jen v akutních případech.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se