V průměru 58 procent Evropanů nakupuje online i mimo svůj stát. V Česku si objednává v zahraničních e-schopech dokonce 62 procent lidí, čímž se řadíme na přední pozice. Nejčastěji si zboží nechávají dovézt z ostatních zemí Evropské unie (52 %), z toho 25 procent z Německa, 21 procent z Velké Británie a 12 procent ze Slovenska. Pokud zavítají na e-shopy mimo EU, převládá Čína (67 %) a USA (26 %).

Stejně jako v minulých letech i loni internetové obchody prodávaly hlavně módu. Koupilo si ji 43 procent Čechů, tedy o 3 procenta více než v roce 2017. Volnočasové zboží, které se prodává na e-shopech tradičně nejčastěji hned po módě, si pro změnu objednalo o procento méně tuzemských zákazníků než předloni (37 %). Na třetí příčce byla kosmetika a produkty péče o zdraví, které si na internetu zakoupilo stejné procento lidí jako v roce 2017 (35 %).

Češi mají stále raději vyzvedávání zásilek na výdejních místech, dokonce v České republice je jejich obliba dvojnásobná (35 %) oproti evropskému průměru (17 %).

I v Česku ale stále převládá doručování. „Zjistili jsme, že 78 procent procent Čechů, tedy naprostá většina, chce znát už během nákupu přepravní společnost, která jim bude zboží doručovat,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Související