S Kingdom Come: Deliverance jsem strávil více než 100 hodin. Jsem fanoušek. A nejsem jediný, koho oznámení o prodeji Kingdom Come překvapilo. Warhorse si svou existenci vydobylo díky tvrdohlavosti a přesvědčení Dana Vávry a Martina Klímy, že zvládnou vytvořit špičkovou hru zasazenou do realistického českého prostředí v době před husitskými válkami. Navzdory pochybnostem (i mým vlastním) se jim povedlo projekt dotáhnout do konce.

RAKUŠANÉ KOUPILI VÝVOJÁŘSKÉ STUDIO WARHORSE STUDIOS

Pomohl v tom úspěch na Kickstarteru s milionem vybraných liber, ale hlavně stovky milionů korun, které do firmy vložil jediný investor, Zdeněk Bakala, který získal majetkový podíl ve výši 70 procent. Warhorse Studios tak mělo do dnešního rána stejného majitele jako vydavatel Hospodářských novin.

Protože Bakala nechtěl zakládat herní impérium, využil možnost k povedenému exitu. Náklady na vývoj hry se vrátily záhy po jejím vydání. Milion prodaných kopií přinesl firmě zisk potřebný k zaplacení ztrát z předchozích let, kdy firma neměla téměř žádné příjmy, ale platila práci desítek programátorů a grafiků. Další prodeje, které za rok přidaly druhý milion kopií, už byly zjednodušeně řečeno čistý zisk.

Zisk z jedné hry měl podle původních deklarovaných plánů sloužit k zaplacení vývoje dalšího projektu, který firma zatím neoznámila, ale dá se předpokládat, že půjde o pokračování příběhu Jindřicha ze Skalice – Kingdom Come totiž končí přibližně ve dvou třetinách plánovaného vyprávění a pro nezávislé studio je jistější pokračovat v jednou úspěšném projektu než zkoušet něco úplně nového a znovu přesvědčovat veřejnost, že to bude stát za to.

Pro investora je ale po úspěšné hře jednodušší fungující studio prodat, když je o něj zájem. Druhý díl většinou bývá komerčně úspěšnější, ale v herní historii se najdou i výjimky. Zdeněk Bakala navíc už v uplynulých měsících prodal některé své investice v Česku, v listopadu za nezveřejněnou částku prodal budovu Fora Karlín, ke kterému patří i kancelářské prostory, v nichž sedí Warhorse Studios a newsroom vydavatelství Economia.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 40 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru