Před vyvrcholením oslav přistání Apolla 11 na Měsíci napsala Anna Durnová pro HN esej, ve které přibližuje dvojí úhel pohledu na úspěch americké vynalézavosti konce 60. let. Tehdy velká část veřejnosti kypěla nadšením nad fantastickými cíli, kterých se Amerika chystala dosáhnout, zatímco jiná část společnosti si kladla otázku, zda by nebylo příhodnější peníze investovat například do potírání chudoby.

Kritici často poukazovali na klukovské sny bílých mužů, které stály v popředí důležitějších společenských problémů. Ve skutečnosti právě Apollo bylo koncem těchto snů. Bylo jedním z úspěšných projektů, jak bojovat s chudobou a dalšími společenskými problémy. Země nyní potřebuje další Apollo, ale tentokrát globální.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru