V ten den se sešly dvě věci. Michael Jordan odehrál v dresu Chicago Bulls svůj první zápas v NBA a taktéž podepsal kontrakt se značkou Nike, který mu zajišťoval na následujících sedm let obutí. Oboje změnilo jeho život i svět sportu. Z Michaela Jordana se na palubovce stala sportovní superstar považovaná za nejlepšího basketbalového hráče dějin, peníze plynoucí z kontraktu jej nasměrovaly k dnešní pozici miliardáře a majitele jednoho z klubů NBA. Ale ten podpis měl i další konsekvence. Za prvé posunul Nike do role dominantní značky na poli sportovní módy. Za druhé změnil způsob, jakým se značky propojují se sportovními hvězdami. A za třetí vytvořil miliardový trh sériových tenisek. V sobotu 26. října to bude 35 let, kdy Michael Jordan a Nike posunuli svět marketingu do nové éry.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111