Dějiny nejsou jen jednoduchá příběhová linie. Dá se na ně dívat z mnoha různých pohledů. Tomu však většinou neodpovídá obsah českých učebnic dějepisu. "Jsou to primárně etnicky české příběhy, které jsou doplněny sem tam nějakými menšinami," popisuje jeden z problémů dnešní výuky dějin historik Jaroslav Pinkas z Ústavu pro studium totalitních režimů.

Ten proto s kolegy a ve spolupráci s nakladatelstvím Fraus připravuje novou učebnici dějepisu pro 21. století. Vzhled a obsah učebnice určené žákům devátých tříd základních škol poprvé představili její tvůrci minulý týden na akci Prague Educational Festival. Třídenní akce pořádaná mediálním domem Economia se zaměřila na moderní trendy ve výuce a vzdělávání žáků základních a středních škol.

"České učebnice nepodněcují ke kladení otázek, ale jen k reprodukci správných odpovědí. My se snažíme stavět dějiny problémově, což je, řekl bych, jediné v souladu s deklarovanými normami. Současná praxe je s nimi naopak v rozporu," říká v rozhovoru pro HN Pinkas, který v minulosti vyučoval dějepis na pražském gymnáziu v Modřanech či Gymnáziu Jana Keplera.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se