Na první dobrou by člověk řekl, že výzkumný projekt, který má zajistit, aby počítače uměly lépe česky, mohl vzniknout leda na ministerstvu školství v odboru vlastenectví vedeném Ladislavem Bátorou. Že je to vlastně projev takového malého národního narcismu.

Jenže když se podíváte právě na výraz "narcismus" v internetové encyklopedii Navajo, což je strojový překlad anglické Wikipedie do češtiny, dojde vám, že na tomhle požadavku něco bude. Pro zájemce cituji: "Termínu narcismus byl nejprve použit ve vztahu k psychologii člověka Sigmund Freud po postavě Narcissus v řeckém bájesloví (pravý)..." Tím citát končím a žádám korektory, aby ho nechali tak, jak je, neb to v encyklopedii takhle opravdu stojí.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru