Teď jde ale o to, co s takovým záměrem provedou politické strany, které bývají s mediálními agenturami propojeny pouty takřka pokrevními.

Premiér si musí být vědom, že jeho záměr se nedotýká jen úspor ministerstev a státních akciovek při nakupování reklamy. Ale že jím zašťoural i do vosího hnízda financování volebních kampaní. Vlastně jde o tvůrčí rozpracování Schwarzenbergova nepodloženého výroku, že ČEZ financoval politické strany.

Pokud totiž skutečně existuje systém černého financování stran skrz státní firmy, jedna z cest může vést přes mediální agenturu: státní akciovka přes ni nakoupí větší množství billboardových ploch, z nichž část nevyužije. A agentura je pak prodá straně na volební kampaň třeba s devadesátiprocentní slevou. (Podobnost této spekulace s nákupem billboardů ČSSD od společnosti Médea Jaromíra Soukupa v minulých volbách je čistě náhodná.)

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se