Vstup Facebooku na burzu byl průšvih a hned se vyrojila řada staronových pochyb, jestli má tato sociální síť opravdu takový potenciál a tak skvělou budoucnost, jak si především její investoři slibují. A jestli Facebook vůbec může skloubit svoji proklamovanou demokratičnost otevřené sociální sítě s korporátní povahou svého podnikání.
Někteří kritici se soustředili na pokles ceny akcií Facebooku po jejich uvedení na burzu. Například známý americký novinář Michael Wolff (kromě jiného autor životopisu Ruperta Murdocha) rovnou konstatoval, že bublina Facebooku dříve či později praskne. Podle Wolffa je Facebook příkladem byznysu založeného na fatálně chybném internetovém inzertním modelu. Síť má v současnosti 900 milionů uživatelů a obrat z inzerce 4 miliardy dolarů, na jednom uživateli tak získává 5 dolarů ročně. Tento podíl ale už klesá a čerstvý příklad automobilky GM, která z Facebooku stáhla svoji reklamu jako neúčinnou, je prý důkazem, že pro bohaté a velké klienty je tato síť inzertně neefektivní.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru