Případ pražského dopravního podniku nám dává tři lekce. Především poprvé vidíme, kam až může korupce vést: K chaotickému omezování a rozpadu veřejných služeb. Podle střízlivých odhadů vyhloubily zkorumpované zakázky uzavřené v době primátorování Pavla Béma tunel stamilionových rozměrů.

Stejné peníze chybí, aby mohla pražská MHD fungovat jako dosud. A tak se "optimalizuje". Od září skoro nic nepojede, kam jezdilo, a pokud ano, tak méně často. Spolčení šíbrů, politiků (hlavně ODS a ČSSD) a managementu nám ukradlo jednu z nejlepších MHD v Evropě. Poprvé je zřetelně vidět, že korupce není rozkrádání imaginárních peněz, jak to vypadalo v případu Davida Ratha, ale že nás skrze ní konkrétní lidé okrádají o civilizaci.

V článku se dále dozvíte

  • S případem pražského dopravního podniku padá mýtus, že krizi v našich podmínkách způsobil především přebujelý sociální systém a život na dluh. Ne. Minimálně stejnou míru viny mají ti, kdo kradou z veřejných rozpočtů.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.