Tři týdny před prezidentskou volbou nevíme, jestli se vůbec uskuteční. Dva týdny před koncem roku nevíme, jaké budeme platit daně. Žijeme v zemi přepnuté do režimu last minute. Ten je možná příjemně vzrušující, když si vybíráme dovolenou (Kam to, táto, vlastně nakonec poletíme?), jenže teď se příjemné mrazení z nejistoty jaksi nedostavuje. Praktičtější by přece jen bylo, kdybychom v dostatečném předstihu věděli, kam nás zvolení zástupci vedou.

Je to ale důležité? A je to jen akutní stav, nebo chronická nemoc, která hrozí rozežrat společenskou smlouvu? Odpověď na první otázku zní ano. Předvídatelnost prostředí je důležitá nejen pro investory a finanční trhy. Podnikatel má právo v dostatečném předstihu vědět, jak to bude s DPH, aby mohl připravit ceníky, a zákazník také, aby si mohl poupravit rodinný rozpočet. Termín voleb mají právo v předstihu znát prezidentští kandidáti (aby mohli připravit kampaň včetně rozpočtu) i voliči (kdo volit chce neobjedná si na volební víkend dovolenou v Alpách).

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se