Kampaň před prezidentskou volbou byla až nezvykle klidná a nekonfliktní, přesto se děly věci. Volba soustředěná na osobnost je přirozeně mediálně přitažlivější, a tak se předvolební kampaň odehrávala ve stylu velké reality show. Kandidáti v akci, v různých prostředích, odpovídající na kdejakou pitomost, kameru za krkem, pod nohama, všude. I debaty v televizích připomínaly spíše oblíbené soutěžní formáty než vážné politické diskuse. Volbou prezidenta jsme se především bavili, ačkoliv to, že pět let bude z Pražského hradu někdo ovlivňovat náš život a svým obličejem a slovy bude barvit politickou každodennost, velká legrace není.

Odborníci na všechno

Formát politické reality show zato skvěle odhalil, kdo na volby poctivě a snaživě trénuje dle rad mediálních odborníků, kteří vědí, jaká gesta, výrazy a slova zabírají, a kdo naopak nepodléhá sebestylizaci a místo virtuální reality vystavuje jednoduše sám sebe. Politický marketing byl tentokrát velmi nápadný, takže pro vnímavého a kritického voliče (kolik jich asi je?) nebyl problém prohlédnout masky a vidět pod nimi skutečné obličeje soupeřících.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru