První kolo prezidentských voleb prý bylo velkým vítězstvím sociálních sítí. Jako první to konstatoval (na sociální síti, kde jinde) Ján Simkanič, další to opakují. Nad kým nebo čím ty sítě zvítězily?

Na to je snadná odpověď: Nad Janem Fischerem a tím také nepřímo nad některými mainstreamovými médii, která dlouho pokládala postup dvojice Zeman-Fischer do druhého kola za hotovou věc. Těžší je říci, jak se to přesně stalo.

Sílu sociálních sítí objevili političtí stratégové v době první Obamovy kampaně. Využili ji k posílení protikladu mladý, progresivní/starý, nepružný (vůči Johnu McCainovi), popř. vzdělaný/křupan (vůči Sarah Palinové). Obraz Obamy jako energického představitele jednadvacátého století přitáhl k politice ty, kdo se s takovou image mohli identifikovat: mladé, vzdělané, nadšené do technologií. A dříve apolitické, takže jejich účast změnila rovnováhu. Výborná práce Obamových marketérů na Facebooku, Twitteru a YouTube značně přispěla k oběma jeho volebním vítězstvím.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se