Obyčejně to bývá tak, že firmy s podílem státu nebo města vykazují určité rysy stability. Což bývá způsobeno hlavně tím, že se politici stran, které z nich tahají peníze, vždy nějak dohodnou, jak se o výtěžky podělit.

Z největší české firmy s městskou účastí - pražského dopravního podniku - ale odchází už pátý ředitel za dva roky. Což spíš svědčí o nebývalé a z veřejných peněz dotované bohatosti zdroje pro strany a s nimi spjaté podnikatele, nad nímž stojí za to svádět sveřepé bitvy.

Pokud tedy primátor Tomáš Hudeček z TOP 09 odvolal jen po pár měsících generálního ředitele DPP Milana Křístka, je to jen další kolo zápasu, při němž vždycky vypluje na povrch nějaká špína. U příležitosti odvolávání Martina Dvořáka jsme se mimo jiné dozvěděli podrobnosti o důmyslné cestě peněz z každé jízdenky do firmy napojené na Ivo Rittiga. Teď zase vyplul na povrch Křístkem zadaný audit, odhalující podvody při dodatečných zakázkách v režii společnosti Inženýring dopravních staveb.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se