1. Žárovky

Světlo je od biblických dob symbolem pokroku a prosperity. My máme díky tomu, že jsme zachovali klasické žárovky, světla víc než země unie, a proto máme před nimi náskok. Klasická žárovka se rychleji rozsvítí, tudíž máme za dlouhých večerů víc času na provozování ekonomických aktivit. Například si můžeme začít dříve číst knihy Ludwiga von Misese či rychleji najdeme lahev tuzemského rumu, kterému stále říkáme rum, protože je to rum. (Kdybychom byli v unii, tak bychom mu tak říkat nemohli, což by nám vadilo.) Klasické žárovky sice omezují nejen v EU, ale třeba i v Austrálii, Kanadě, Brazílii, a dokonce i ve Švýcarsku, ale to znamená pouze to, že se Švýcaři mají od nás, co do světelné suverenity, hodně co učit.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru