Tradičně napjatě očekávaná reklama společnosti Nike pro mistrovství světa ve fotbale se letos mimořádně vydařila. Pětiminutové animované video "Poslední zápas", upomínající na klasiku žánru jako "Já, padouch" nebo "Úžasňákovi", líčí hrdinský souboj největších fotbalových hvězd dneška s až příliš dokonalými klony, které je nahradily na stadionech. Ronaldo, Neymar, Rooney, Ibrahimović a spol. svůj souboj samozřejmě vyhrají, fotbal je zachráněn, pravda a láska vítězí nad lží a nenávistí. Největší turnaj planety může začít.

A tenhle krátký film nám o něm říká celkem dost. Hrdinové tu vystupují samozřejmě v dresech svých národních týmů. Vedle příslušnosti ke světové fotbalové špičce je ale pro jejich angažmá v příběhu důležitá jiná skutečnost: příslušnost ke značce Nike, s níž mají pohádkové osobní kontrakty. A člověk nemusí být hned Naomi Kleinová, aby v tom viděl docela charakteristický konflikt dnešního globalizovaného světa. Mladí miliardáři, po celý rok křižující Evropu a svět od jedné vyprodané arény ke druhé, se na měsíc slétají do Brazílie, aby vybojovali světový titul a věčnou slávu pro svou zem. (A případně výrobce svých kopaček a dresů.)

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se