Z pohledu globálních i českých médií se jeví být probíhající mistrovství světa jako dominantní téma mediální agendy. I tak renomovaný deník, jako je Guardian, který si jinak potrpí na vysoce intelektuální obsah, považoval za nutné vytvořit v denním e-mailovém přehledu zpráv speciální rubriku vyhrazenou této události. Věc jinak nevídaná.

Díky grafice na HP Googlu víme, kdo zrovna ten den hraje. Jak pravil Marshall McLuhan, média jsou zprávou sama o sobě, přičemž ta aktuální informace je vcelku jednoznačná: fotbal je globální fenomén, který asi jen těžko nachází z hlediska svého planetárního dosahu ekvivalent. Všechny v současné době probíhající války jsou proti němu lokálními událostmi, asi tak na úrovni krajského přeboru.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se