Málokterá oblast české ekonomiky má u veřejnosti tak špatný obraz jako telekomunikace. Nemá smysl vymlouvat se ještě dnes na neblahé dědictví let reálného socialismu či na nepovedenou privatizaci devadesátých let, která monopol zafixovala až do přelomu tisíciletí. Důvody malé konkurence najdeme i v době podstatně bližší.

V oblasti pevných linek, a tedy připojení k internetu, Český Telecom s podílem hodně přes 90 procent naprosto dominoval dlouho po liberalizaci trhu v roce 2001. Navíc plně ovládl svou (podle mnohých podstatně flexibilnější, progresivnější a bezesporu ziskovější) dceru Eurotel. Tento krok sice mohl zlepšit pozici státu při dalším pokusu o privatizaci, ale spotřebitelům situaci zkomplikoval.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru