Když McMedia, tak tentokrát skutečně Mc. Zastavení provozu čtyř moskevských restaurací McDonald's ruským úřadem na ochranu spotřebitelů se v médiích stalo symbolem ruské politiky vůči Západu. Přestože výdělek ze čtyř moskevských franšíz z celkových 438 v celém Rusku je nicotný, McDonald's v médiích (jako už tolikrát) posloužil za zástupný obraz.

Polské jablko či nizozemský sýr, které nemohou přes ruskou hranici, těžko v médiích personifikujete. Ale zlatý oblouk řekne vše. A zvláště když k tomu dodáte, že firma, ve které nejen standardizace chuti, ale i hygienických opatření dosáhla maximální průmyslové unifikace, prý porušila mnohé hygienické normy. Ať se to firmě líbí, nebo ne, McDonald's je prostě fastfoodovým velvyslancem USA. A ten byl kvůli napětí mezi Ruskem a Západem nyní z Moskvy vyhoštěn.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru