Když McMedia, tak tentokrát skutečně Mc. Zastavení provozu čtyř moskevských restaurací McDonald's ruským úřadem na ochranu spotřebitelů se v médiích stalo symbolem ruské politiky vůči Západu. Přestože výdělek ze čtyř moskevských franšíz z celkových 438 v celém Rusku je nicotný, McDonald's v médiích (jako už tolikrát) posloužil za zástupný obraz.
Polské jablko či nizozemský sýr, které nemohou přes ruskou hranici, těžko v médiích personifikujete. Ale zlatý oblouk řekne vše. A zvláště když k tomu dodáte, že firma, ve které nejen standardizace chuti, ale i hygienických opatření dosáhla maximální průmyslové unifikace, prý porušila mnohé hygienické normy. Ať se to firmě líbí, nebo ne, McDonald's je prostě fastfoodovým velvyslancem USA. A ten byl kvůli napětí mezi Ruskem a Západem nyní z Moskvy vyhoštěn.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru