Předvolební útok firmy BigBoard na pražského primátora Hudečka (TOP 09) vnáší do české politiky novou kvalitu. Vůbec poprvé vstoupila přímo do kampaně mocná firma s cílem zlikvidovat jednu z volebních stran. Příběh šokuje brutální přímočarostí: Hudeček prosadil stavební předpisy, které v Praze omezují největší billboardy. Jejich provozovatel ho za trest sundal z reklamních ploch a rozjel proti němu systematickou pomlouvačnou kampaň.

Není to pouhý kolorit, komunální historka, na kterou se zakrátko zapomene: Je to akce, která modelově ohrožuje svobodnou a rovnou politickou soutěž, základní podmínku fungující demokracie. Pokud této metodě přitakáme, můžeme klidně rezignovat na debatu o financování politických stran, o limitech na kampaň, o hranicích, kam až lze při negativní kampani zajít.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru