To si takhle před pár lety jedna moje známá přečetla článek o tom, jak v Praze jezdí revizoři v MHD a mají na sobě battledres dopravního podniku. S ironickým úsměškem to komentovala slovy: “To jsou ale idioti, vždyť takhle nikoho nechytnou, každý uvidí, že to jsou revizoři, tak si honem cvakne lístek…”

Vyprávěl jsem jí, jak v Anglii nastoupil revizor do autobusu, nahlas všechny cestující pozdravil a oznámil jim, že je revizor, že bude kontrolovat lístky, a že tedy ti, kdo si je zapomněli označit, mají poslední možnost. Dlouho se tomu smála a věřila, že se směje lidské hlouposti. Však takhle přece každý pojede načerno a cvakne si, jen když to revizor řekne… Smála se hezky lidské hlouposti, ale netušila, že svojí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru