Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) je notně nešťastná, protože ví, že musí zaujmout jako regulátor nějaký postoj ke kauze Primy. Pravděpodobně už toto úterý. Rada si je dobře vědoma, že je něco špatně, ale neumí zatím říci co. Zdá se jí divné, aby se v Česku zpravodajství vytvářelo tak, že se nejprve stanoví editoriální názor na věc a pak se vynucuje u zpravodajců.

Že Prima má ve zpravodajství jasný názor na uprchlickou krizi, koneckonců dokládá i jedna z analýz samotné rady.

Zároveň se od části veřejnosti ozývá: „Co chcete, pokrytci: každé médium má názor, jen to nevyžaduje takto natvrdo!“ Takto například argumentuje publicista Ondřej Neff.

V debatě o Primě se nám velmi zajímavě protnuly dva jevy: krize objektivity jako novinářské rutiny a docela rychlá proměna českých médií obecně.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru