Vymáhání práva je náročná disciplína. V Česku je to nyní obzvlášť patrné v případě nelegálních reklamních poutačů podél hlavních silnic a dálnic mimo obce. Už rok mají být pryč a v mnoha případech tak přestat hyzdit výhled na malebnou okolní krajinu.
S billboardy, na kterých dnes visí převážně již notně špinavé polepy s českou vlajkou, mají být podle novely zákona o pozemních komunikacích od loňského září odstraněna také orlí loga tuzemské minerálky Mattoni.
Jde o věc vkusu, ale na rozdíl od klasických obdélníkových billboardů orli Mattoni vzhledu české krajiny neškodí. A není to pouze tím, že jich je jen hrstka. Z původních zhruba dvaceti orlů jich zůstalo šestnáct, zatímco běžných billboardů jsou stovky.
Nápojářská společnost Karlovarské minerální vody chce, aby její poutače s logem Mattoni, které mají na šířku 24 metrů a výšku 15 metrů, mohly na svých místech stát nadále. Postupně je proto nechává přeměnit v umělecká díla. Podle firmy by se pak na ně nemělo vztahovat nařízení o odstranění billboardů z ochranného pásma kolem silnic. To zabírá pruh krajiny do 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Ministerstvo dopravy s KMV nesouhlasí a trvá na tom, aby spolu s klasickými poutači nestáli u silnic ani orli Mattoni.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru