Mistrovství světa v ragby je třetí největší sportovní akcí světa, hned po letní olympiádě a MS ve fotbale. Nejen návštěvností na stadionech, ale především sledovaností. Televizní sledovanost letošního šampionátu se zatím odhaduje na pět miliard diváků.

Taková akce je samozřejmě i soubojem značek. Ty sportovní prostřednictvím sponzorovaných týmů zápasí rovnou na hřišti.

Jde o image, ale i o přímé prodeje replik dresů a sportovního vybavení. Která značka z toho vyšla vítězně a která naopak ztratila? 

Mezi poražené se definitivně zařadila jinak nejcennější sportovní značka světa, Nike. Ta má ve špičkovém ragby v současnosti jediného koně, tým Argentiny. Ten ovšem doplatil na těžký los a poprvé po dvaceti letech nepostoupil ze základní skupiny. Značka Nike tak zmizela fanouškům z očí už po úvodní části MS.

Na domácí šampionát se naopak perfektně připravila japonská značka Asics. Ta už před čtyřmi lety uzavřela smlouvy s Austrálií a s Jižní Afrikou. Součástí smluv byla nejen podpora dětí a mládeže, ale v případě druhé jmenované země i přesunutí části výroby do Jižní Afriky. Austrálie se sice probojovala "jen" do čtvrtfinále, ale sázka na Jižní Afriku vyšla perfektně. Zisk titulu mistrů světa přinese zisky i značce. Její popularita v Japonsku, ale i jinde ve světě strmě roste.

Související

Díky čtvrtému Walesu byla vidět i značka Under Armour.

Jednoznačným vítězem se ovšem stala původně malá ragbyová značka Canterbury z Nového Zélandu. Jednak oblékla a vybavila na mistrovství celkem sedm týmů včetně domácího Japonska a nakonec stříbrné Anglie, jednak se stala oficiálním partnerem celého mistrovství a oblékala tak rozhodčí, organizátory i dobrovolníky. Byla prostě všude a zařadila se tím definitivně mezi velké světové značky.

Kapitolou samou pro sebe je v ragby Adidas. Adidas hraje "vlastní soutěž". Už léta obléká a vybavuje legendu legend - novozélandské All Blacks. Ti sice letos skončili po semifinálové porážce od Anglie až třetí, ale to nijak nesnížilo jejich popularitu. All Blacks jsou prostě jiná liga. Adidas to ví a tuhle svoji akvizici si dobře hlídá. Ve sportu, kde mohou být jinak sportovní výsledky vrtkavé, jsou All Blacks jistotou na desítky let.

Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru