Kdy čeští motoristé zažili největší pokrok? Pokud vynecháme časy "dědečků automobilů" v éře starého Rakouska a první republiku, pak je odpověď jednoznačná: v devadesátých letech. Tehdy národ přesedal ze škodovek s motorem vzadu, což byla koncepce beznadějně zastaralá už v sedmdesátých letech, do moderních vozů s pohonem předních kol. Z vozového parku, v němž i modely patřící do specifické socialistické "vyšší třídy", jako třeba sovětská Lada, vycházely z (tehdy) nejméně čtvrt století starých modelů, se postupně stala standardní sestava aut vesměs západního původu. Samozřejmě s tím, že nadstandardní roli hrála domácí automobilka Škoda a velká část aut v soukromých rukách byly dovezené ojetiny. Ale i ty přinesly vymoženosti jako ABS, airbagy, katalyzátory snižující emise na přijatelnou míru či klimatizaci.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se