Bývalý šéf Burger Kingu, Procter & Gamble a PepsiCo Dennis Malamatinas mi dal kdysi do života dobrou radu, když řekl: "V úspěšném byznysu jsi buď unikátní, nebo levnější. Pokud nemáš ani jedno, tvá hodnota na trhu klesá."

Posledních 30 let jsme žili ve světě rostoucí globalizace. Zatímco v rozvinutých státech unikátní přidanou hodnotu tvořily technologické inovace a marketing, v méně rozvinutých zemích, ať už ve východní Evropě, či v Asii, byl doménou ekonomický benefit levné produkce. Na základě tohoto trendu jsme zažívali robustní růst světového HDP, jehož nezbytnou částí je mezinárodní obchod. Podle Světové banky je více než 60 procent světového HDP vytvářeno prostřednictvím mezinárodního obchodu.

Dobrým příkladem fungování v takovém prostoru mohl být americký Boeing, který spolupracoval s více než 3000 subdodavateli z celého světa.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se