Začnu citátem: "Bohužel za naši dosavadní školní docházku jsme se v dějepise už třikrát učili o pravěku, o kterém nikdo přesně neví, jak to bylo, ale nikdy o komunismu nebo o osobnostech, jako byl například Hitler nebo Stalin, i když přesně víme, co se dělo. Natož abychom se učili něco o dnešní době a o dnešní politice. Místo toho, abychom se učili, co se teď děje ve světě, se učíme stále dokola pravěk a středověk."

Citát pochází z otevřeného dopisu, který napsaly ministru školství Robertu Plagovi dvě žákyně základních škol - čtrnáctiletá Anna Marie Pešková a patnáctiletá Ema Pohlová. V dopise neuvěřitelně výstižně popisují problémy českého stylu vzdělávání. Kromě setrvačné výuky dějepisu, kde jako by doba od druhé světové války neexistovala, si žákyně stěžují třeba na to, že česká škola učí spíš memorovat než argumentovat, což ničí zájem dětí o látku.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • Web bez reklam
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Jan Vrubel 20.09.2020 20:31
Asi důležitější než struktura je obsah, a ten vystihly výborně. Logická argumentace, respektování odlišného názoru a schopnost vyřešit nový problém je to bylo mělo převažovat, látka se musí učit prakticky, děti po tom co vyjdou nejpozději střední školu by měly chápat zakonitosti finančního systému (co je RPSN, co je úvěrová past), umět si samo vyrobit něco vlastníma rukama, byli schopni si odvozovat nové věci od starých, pracovat v týmech. "Fakta", která se i ve velmi exatních vědních oborech i tak mění každých 20 let se mohou začít drtit na vysoké škole...V dnešní době opravdu není úplně použitelná znolost, že v roce 1212 se stalo něco ohledně Zlaté buly Sicilské...
Tomáš Válek 20.09.2020 16:10
Právě že na struktuře textu bylo vidět, že je psán náctiletémi.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru