Na vybraných úsecích dálnic by mohlo být možné zvýšit za příznivých technických a stavebních podmínek povolenou rychlost až na 150 km/h. Schválila to Sněmovna v novele zákona o pozemních komunikacích. Novela rovněž počítá se zvýšením rychlosti z 90 na 110 kilometrů v hodině na vybraných silnicích první třídy. Zákon musí ještě posoudit Senát a podepsat prezident.

Souhlasíte s tím, aby se na vybraných úsecích dálnic mohlo jezdit až 150 km/h?

Rut Bízková
Rut Bízková
řešitelka projektu Strategický rámec Svazu měst a obcí v oblasti smart city
Souhlasím. Došlo by k legalizaci současného stavu - ten je dán technickými parametry aut, schopností řidičů a stavem vozovky, ne touhou porušovat předpisy.
Tomáš Ježek
Tomáš Ježek
vysokoškolský pedagog, VŠE
Nesouhlasím, ve skutečnosti by se jezdilo ještě rychleji a to už je vražedné.
Markéta Hejkalová
Markéta Hejkalová
spisovatelka
Rozhodně nesouhlasím. 130 je nejvyšší rychlost skoro všude v Evropě, a za deště dokonce jen 110. Kromě toho jsou důležitější věci, které by měla sněmovna řešit.
Michal Horáček
Michal Horáček
producent a textař
Jezdím po českých dálnicích skoro denně, a s tou zkušeností říkám: Nechme těch 130, aby se i nadále běžně jezdilo 150.
Tomáš Vrba
Tomáš Vrba
překladatel a editor
Infantilní a nebezpečné. Sněmovna zřejmě považuje svobodu rozmlátit sebe i své bližní na cimprcampr za jedno ze základních lidských práv.
Pavel Mertlík
Pavel Mertlík
rektor Škoda Auto VŠ
Ne. Jsme zemí s vysokou nehodovostí a toto opatření ji dále zvýší, s fatálními následky.
Dušan Tříska
Dušan Tříska
Národohospodářská fakulta VŠE
Rozumnější by bylo jezdit podle ad hoc, flexibilně umísťovaného značení. Navíc, nedávno jsem jel v Rakousku 160 a skoro pořád mě někdo předjížděl.
František Fuka
František Fuka
publicista
Ano, souhlasím. Bude ještě více vzrušení.
Ivan Derer
Ivan Derer
bloger
Navrhuju zrusit vsechna dopravní omezení. Je to zbytečné, stejně tak už Češi jezdí. Dále bych zrušil kontrolu prodeje zbraní a vše se vyřeší poměrně rychle.
Michal Berg
Michal Berg
internetový podnikatel
Nesouhlasím. Progresivní bychom měli být v jiných oblastech, nikoli v prosazování bezohlednosti v oblasti individuálního automobilismu.
Zbyněk Vlk
Zbyněk Vlk
zakladatel žijícího skanzenu
Souhlasím, už teď se tam tak jezdí. Celkově myslím, že je dobré ve všech zákonech (domácí vzdělávání,očkování..) přecházet od restrikcí k vlastní zodpovědnosti.
Miloš Urban
Miloš Urban
spisovatel
Kde zůstane povolených 130, bude se nadále jezdit 160 a více. Kde bude povolených 150, bude se jezdit 180 a více. Poslanci to vědí a těší se na to.
Martin Charvát
Martin Charvát
majitel reklamní agentury HAZE.ag
Souhlasím. Auta jsou na to vybavená, ty úseky dálnic by měly být také. „Výchovu řidičů v Čechách“ si musíme vyřešit jinde.
Josef Bouška
Josef Bouška
manažer
Možná to odpovídá úrovni aut i některých našich silnic, ale rozhodně ne chování českých řidičů. Až ubyde bezohlednosti, zvyšme limity, teď je to cesta do pekla.
Daniel Münich
Daniel Münich
CERGE-EI
Je to problém. V Česku je běžné limity výrazně a beztrestně překračovat. Mnoho řidičů není schopno přizpůsobit jízdu situaci. Poddimenzovaná dopravní policie nestíhá dohlížet.
Jiří Plocek
Jiří Plocek
redaktor a publicista
Jako častý řidič v tom nevidím problém. Jasně označené a přehledné úseky to snesou (a snášejí to už i dnes).
Luděk Niedermayer
Luděk Niedermayer
poslanec Evropského parlamentu
Buďto dopravní inženýři zvýšení nenavrhnou a nebo po první vážné nehodě zrušeno. Na cestě 200 km by vyšší rychlost na čtvrtině úšetřila 4 minuty a pár vteřin.
Zbyněk Frolík
Zbyněk Frolík
podnikatel
Souhlasím. Kvalita aut na silnici se posledních 15 let výrazně zlepšila a tam, kde to je i kvalitní silnice to zrychlí provoz.
Radkin Honzák
Radkin Honzák
psychiatr
Nesouhlasím. Čím více výjimek z obecně platných pravidel, tím větší binec. Plynulost a rychlost dopravy je třeba zajistit jinak, než takovýmto způsobem.
Lenka Lindaurová
Lenka Lindaurová
nezávislá kritička a kurátorka vizuálního umění
Souhlasím, nevidím důvod to nelegalizovat tam, kde se tak naprosto běžně jezdí. Bezpečnost je potřeba řešit jinde a jinak.
Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru