Minulý týden se vláda Andreje Babiše rozhodla, že zahájí přípravy první části stavby vodního kanálu Dunaj–Odra–Labe mezi Ostravou a polskými hranicemi. První etapa by měla stát zhruba 15 miliard korun a samotná stavba koridoru by mohla začít po roce 2030.
Celý projekt vyvolává dlouhodobě rozporuplné reakce. Je tu zjevně politická chuť vlády a především prezidenta Miloše Zemana pustit se do takového díla, řada odborníků je ale proti. Je ale na celém projektu něco smysluplného? Nebo by šlo o stavbu nevhodnou, ať už z pohledu návratnosti celé investice, nebo zejména zásahu do krajiny?
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru
Komentáře ke článku